Nou entrades de blog desprès, hem arribat al final de l’assignatura “Processos
i contextos educatius”. A arribat l’hora de mirar enrere i posar-me en la pell
d’aquell que era 3 mesos enrere...
Vaig començar el Màster en Formació del Professorat pensant en l’educació
com aquella que vaig experimentar jo mateix com a alumne. Tot i que, de vegades,
no ho vulgui assumir, els temps han canviat, els adolescents han canviat i l’educació,
pel que hem vist, ha de canviar!
Perque els alumnes també es mereixen horaris racionals#edubateMa pic.twitter.com/V9eK5kmir5
— Vicent Cardona (@Socvisen) noviembre 25, 2015
Soc conscient de que el que hem
après en aquesta etapa teòrica del Master, en la majoria dels casos, no es correspon
amb la realitat que es viu a les aules avui en dia (ja ens hi trobarem al març).
Però soc conscient també que els conceptes apresos esdevenen clau en el procés
de transformació de l’educació que la comunitat educativa (i esper que cada vegada
més gent) vol dur a terme; algú ens ha dit que ens estam preparant per a ser professors
del futur. Aquest fet ens ha de donar una
perspectiva que molts docents immersos al sistema no tenen... tenim força,
il·lusió i anys per davant per a ser part protagonista del canvi. Oi que es
engrescador?
I de quin canvi estem parlant? Del mateix que he portat a terme jo mateix
en aquest viatge de tres mesos... desprès d’haver reflexionat les 11 idees claude Zabala i Arnau, no puc entendre una educació com la d’avui en dia. Una
educació incoherent que parla de competències sense haver portat a terme un
anàlisis real del que suposa treballar per competències...
Parlem també d’un canvi on les TIC i juguen un paper fonamental. Des de el
moment en que podem trobar qualsevol tipus de contingut acadèmic a la xarxa, el
professor esdevé, entre altres coses, la figura d’acompanyament en la recerca d’aquests.
En aquest sentit, l’assignatura de “processos” m’ha aportat la profunda
convicció de que la incorporació dels elements TIC constitueixen un mon de possibilitats d’aprenentatge
(per als alumnes i per al docent) que no podem deixar d’aprofitar.
Pel que fa a l’activitat thinglink, inevitablement, es posa de manifest com
ha canviat la nostra visió de la educació desprès d’haver cursat la majoria d’assignatures
teòriques del Màster:
- - A la
primera activitat, descrivíem de manera superficial la nostra visió del centre,
sense endinsar-nos en conceptes més profunds. Parlàvem d’integració, de posada
en pràctica de certs coneixements, d’equip directiu... però sense cap
coneixement profund del que s’amaga darrera d’aquests termes (per exemple
integració vs inclusió, o falsa dicotomia entre pràctica vs teoria)
- - A la
última activitat, la nostra visió sobre l’educació canvia considerablement. Hem
interioritzat conceptes importants relacionats amb l’educació i es nota a l’hora de fer –los servir.
Conceptes com aprenentatge col·laboratiu, adequacions de metodologia, educació
inclusiva i consideració positiva incondicional es fan servir amb tot el seu
sentit.
No vull acabar aquesta entrada sense reconèixer la companyia amb la que estic gaudint d’aquest viatge pel mon educatiu. Podria parlar de moltíssimes situacions espontànies en que aquest grup m’ha deixat bocabadat... al principi podia pensar que sorgirien aquest tipus de situacions d’aquest grup tant heterogeni, però sincerament la realitat ha superat amb molt el que em podia esperar... sou un equip genial!
No hay comentarios:
Publicar un comentario